lördag 10 augusti 2019

...ledsamhet och gammal disk

När man vaknar vid fyra och kommer på att ledsamhet kan jämföras och bör behandlas precis som disk.....


Man måste ta hand om den och man måste ta hand om den fortast möjligt och riktigt ordentlig,

för om du låter minsta lilla vara kvar, så biter det sig fast så himla hårt liksom...

Kanske byggs det till och med på obehagliga saker om man inte har tagit det direkt......


Kanske den brända stekpannan verkligen inte går att få ren direkt...
...men då måste den i alla fall läggas i blöt...
....diska efter en stund...


Kanske, om du är extremt ledsen, måste du prata, stöta och blöta och gråta eller skriva lite först....
....spring efter en stund.....





Men hur ska man ens göra då?

För egen del, så insåg jag häromdagen, att en av anledningarna att jag ger mig ut och springer fast jag är superledsen och det känns jättemotigt, är just att jag får dän allt då...

....även sånt som ligger allra allra längst inunder.....
..inget kommer liksom undan om jag springer på ordentligt,
...hårt eller länge.... helst båda

Jag blir typ helt rendiskad hela jag


Min sista ledsenlöprundan som jag tog mig an var i måndags, allt kändes bara för djävligt.....

Men när jag kom hem så kände jag mig helt ren,
fortfarande ledsen och 
det fortsatte komma ledsamhet med ojämna mellanrum,

men den var ny och den var ren,

och mycket lättare att bara skölja av,

ingen gammal glömd och gömd...

Lite svårt att förklara och förstå kanske....

Men disken ligger inte i kvar ingrodd i diskhon....

Det finns ren och fin disk att plocka fram ur skåpen...


Det går lättare att plocka fram skratt och njut när man inte måste gräva bakom all ingrodd ledsamhet...


 Egentligen den enklaste sak i världen..


Så,

om du är väldigt ledsen,
prova att göra så här:

* Ta på dig sköna skor och kläder
* Sätt på din bästa tuffaste hårdrockslista
* Lämna prestationer hemma
* Börja lungt tills ledsamheten kryper på ordentligt, gör den inte det så öka farten
* Ledsamheten kommer så småningom med full kraft, tro mig, detta har jag gjort nu så många gånger
* Låt den komma, låt den sopa till dig ordentligt, ledsamhet, andnöd och tårar om vartannat, bara att stanna och låta tårar och snor spruta en stund, försöka hitta lite ny luft, klappa om dig....

* När du är färdig, börja springa vidare, lite försiktigt, nu är ALL disken ren och när den nya kommer så räcker det nästan  att bara skölja av om du tar den direkt och det är inte alls lika arbetsamt



Så nu vet du, låt inte disken stå och gro in sig, det blir så himla mycket jobbigare att får rent
Precis samma med ledsamhet, låt den inte får gro in sig, den blir så mycket jobbigare om den får bita sig fast


Ja, så är det

Har du gamla ledsamheter i kroppen, spring satan med gitarrer och trummor  i öronen tills dom blöder och kroppen skriker, och tårar och andnöd kommer, det gör sjukt stor nytta, jag lovar




Kärlek & Glädje åt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar