onsdag 28 augusti 2019

....att tillgång till tre coola gym



Om man har tillgång till tre coola gym så har man alla förutsättningar för att skaffa sig ett något fastare gäddhäng...och lite stadigare nerver

Ja, jag vet att det en del tycker att detta är en sjukt töntig bild men jag bryr mig inte nämnvärt (jag är ju över femtio nu, då får man väl göra som man vill, vad jag vet......) jag är bara så glad över att jag i så gott som alla lägen, prioriterar att pallra mig i väg till ut i skogen, ofta till mina gym, och att det inte bara känns bra i kroppen, det syns lite också, det är kul, på vissa ställen mer och på vissa ställen mer dolt av annat...😄 

Jag älskar känslan av att känna mig stark både inåt och utåt, det är bara så gött liksom, jag blir glad!






På gymen har jag alla förutsättningar att bli av med ilska, ledsamhet och ångest och annan gröt...
....blir jag inte av med det helt, (det är ovanligt) så blir det åtminstone lättare att bära och hantera

Om jag så skulle kunna inspirera åtminstone en enda person att börja röra på sig med någon form av  utomhusträning, så skulle jag bli så glad!

Då är det ju i alla fall en person som kommer att må bättre och i sin tur kunna sprida mer glädje än tvärtom....

Nu menar ju inte jag, att jag på någotvis är någon stor glädjespridare vart jag än kommer,  men om jag inte hade tränat, så vet jag vad jag oftare hade spridit.....



Okej,

... nu vill jag gärna visa upp mina gym och lite vad man kan göra där och kanske, kanske inspirera någon liiiite i alla fall....


Så på med hårdrockslistan, 
tror inte att det funkar med dansband eller softa låtar här.....




GYM NR 1


Hit är det drygt 1,5 km, lagom uppvärmning

Här brukar jag köra ca "en hundring"
dvs jag växlar mellan några övningar tills jag är uppe i hundra stycken

Eftersom någon har hängt upp sittunderlag i ett träd så passar det ju bra att låna ett sådant och köra lite magövningar

Man kör till man får mjölksyra sedan byter man övning, kör till man får mjölksyra och byter tillbaka

Man kan ju tex ge gäddhänget en omgång här på stocken ...
Flärpar man upp benet i luften samtidigt så får man både mage, ben och rumpa på köpet.....





Jag tycker att det är bra att köra övningarna två och två tills jag är uppe i typ hundra repetitioner sammanlagt



Sedan springer jag vidare till,

GYM NR 2

Här finns det mycket att göra, lyfta sten och hoppa upp på cementrullar, sitta och ligga på cementrullar....
Ja, det är bara fantasin som sätter gränser
Här är det också en hundring som gäller

Sedan springer jag vidare ca 300 m till 


GYM NR 3

Då plockar jag fram mitt enda redskap och kör ett gäng utfallsteg och några biceps 


  

Här blir det ingen hundring, det orkar jag inte....ännnu...




Sedan är jag nästan klar...

Jag beger mig hemåt, ca 500 m och på den vägen så blir det ibland några lättare övningar till

Kanske lite ograciösa karatesparkar eller nåt.... hahahah

Det beror lite på hur trött jag är

Ibland blir det bara lite mjukgörande, lätta övningar på hemvägen och ibland bara går jag eller springer långsamt 

Ja, så ser det ut två, tre  gånger i veckan för mig,  när jag inte kör bara löpning

Kostar 0 kronor att träna här
Kostar 0 minuter att ta sig hit
Kostar 0 kronor att ta sig hit

Vinner ALLT på att gå ut i skogen och träna

Jag kan vara färdig, inklusive dusch på en timme och jag har stoppat in massor på "banken", inte plockat ut någonting...

Det är så enkelt och fiffigt så att det är nästan inte sant

Man får liksom göra och köra vad man vill utan att någon tittar på eller lägger sig i och det är helt perfekt för då kan man lägga allt fokus på att känna efter själv vad som känns rätt och fel för just mig, just idag



Man blir glad!

Idag ska jag ut på Runstreak #16
Runstreak är en rolig utmaning för ALLA!

Kärlek, Glädje & utegym åt alla!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar