onsdag 14 augusti 2019

...att stå för sin åsikt






Jag råkar visst ha fått en hjärna som ständigt tänker, tycker och funderar utan paus.....





MAN SKA STÅ FÖR SIN ÅSIKT!

Det ska man väl? 

Eller...?

Ja, jo, det ska man kanske..... eller inte....



Jag gillar att diskutera och naturligtvis gillar jag också att ha rätt. (Vem gör inte det?)

Men trots allt och konstigt nog så älskar jag faktiskt också att bli överraskad (kanske inte märks så väl att jag älskar det,  just där och då....  men efter ett tag så ) och inse att min åsikt var kanske bara sådär, när det väl kom till kritan liksom,  och någon vände på den.

Ja, ja, först kanske jag inte blir särskilt glad att någon kommer och säger att jag hade fel men sen tycker jag att det är kul,  när jag inser att jag lärt mig något nytt....ett kliv framåt tänker jag!

Fast det är ju så klart, för stunden roligare,  att tala om för någon med annan åsikt,  att min är minsann mycket bättre och få den personen att förstå det...men...det tar mig liksom inte vidare på min väg genom livet......


Så även om man alltid har fått lära sig att man ska stå för sin åsikt, så är det kanske faktiskt inte alltid det bästa, om man nu vill vidare, utvecklas och lära sig nya saker och förstå nya infallsvinklar.....

Eller?




Idag tänkte  jag genomföra dag 2 (Runstreak)




Kärlek och glädje åt alla! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar