måndag 28 augusti 2017

....att bli lite förvirrad och irriterad..



Hallå! 

Är det jag som är för gammal eller helt enkelt extra trög och gnällig eller är det möjligtvis någon mer än jag som stör sig på motsägelsefulla och dåliga bröstcancerkampanjer??


Det är ju hur bra som helst med bröstcancerkampanjer men snälla nån.....

....en tajt, babyrosa, åtsmitande tröja där det stort över bröstet står: 

"Kolla en extra gång" 

Alltså...på riktigt.....VEM vill man ska kolla en extra gång?

Lipa sedan inte för att folk glor någon annanstans än i dina ögon när du pratar....


Detta då (suck):

Risifrutti byter namn (är det verkligen sant?)under augusti, september till RISITUTTI?

RISITUTTI

Jomenvisst, tanken är ju såklart god men någonting skaver som tusan....

En burk risifrutti innehåller en sisådär 5-10 sockerbitar 


Vad ska man bla. undvika för att mota bort cancer?

Just det! 

SOCKER

Så RISITUTTI tycker att vi ska äta lite mer socker för att öka risken för cancer och stötta forskningen.....

Jag kräks nästan...

Det får nog bli den där anskrämliga tajta
"babyrosaglopåmejröjan" ialla fall....om jag nu måste välja.....

Jag menar,  ska jag äta socker,  så vill jag nog ha riktigt godis (typ choklad) och inte någon låtsasmat med lika mycket socker och skit i som godis.

Men det borde finnas något annat sätt att stödja bröstcancerfonden än socker och miljöförstörande konsumtion....

eller ?

Är det bara jag som blir lite lätt irriterad?



Här kommer min kampanj:

Ät  lite mindre socker och  annan skit,
ska du frossa gör det för all del,  men mat ska vara mat, 
kläm på pattarna lite då och då
skänk en slant till bröstcancerfonden
spring lite också....
..och var snäll mot varandra

Jesus håller med mig!





KÄRLEK OCH GLÄDJE ÅT ALLA!



2 kommentarer:

  1. De flesta är nog bara upptagna av vardagen och reflekterar inte över det du så rätt reflekterar över! Uselt är ju bara förnamnet på dessa kampanjer! Lite som när subway i USA körde "donera 1 dollar till Diabetesforskning, och få en gratis Brownie" Smart värre! Som vanligt bara bra tankar! <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. USA.....det är ju fint att vi ska apa efter dom .......kram

      Radera