fredag 12 februari 2016

... kärlek och alla hjärtans dag....


Imorgon är det ju alla hjärtans dag! 

Det vet ju dom flesta men vad man ska göra på alla hjärtans dag?


Vad är kärlek, och hur visar man det liksom?


Är det en köpt blombukett  på alla hjärtans dag?

Är det ett restaurangbesök på alla hjärtans dag?

Är det ett fint smycke på alla hjärtans dag?

Är det några fint inslagna raffiga underkläder kanske?


Nä, inte för mej!  Dom grejerna fetbort! 

Köpt blombukett.......hellre några plockade grenar som kan slå ut i köket så småningom!

Restaurangbesök....njae...mycket tveksamt så jag säger, nä, mycket hellre middag med omtanke i mitt eget hem!

Fint smycke....njae...hellre än bra pannlampa eller finurlig reflex kanske, möjligen något egentillverkat smycke!

Några rafflande underkläder.......nä, ett bra underställ! 

Kärlek för mej handlar ingenting uppvaktning med köpta opersonliga presenter eller blommor på alla hjärtans dag!

Kärlek för mej är: 

När jag kommer hem blåfrusen från en löptur då jag har blivit dyngsur av ett hällregn och min kära man reser sig från soffan när han ser mej, kilar upp och sätter på duschen så att den hinner bli varm och hela badrummet börjar ånga, bara för mej!

Eller när jag kommer ut och ska köra till jobbet kl. 04.00 på morgonen det är minus tio och jag kommer på att jag har glömt att sätta på dieselvärmaren men det har Jonas gjort!

Eller att alltid bli älskad för den jag är genom livet: sur, ledsen, grinig,  tjock, full, svettig, dum, flamsig, envis, tjurig, klumpig, finnig, klen, trött, slarvig........

Eller alla gånger när han verkligen ser mej och registrerar att nu finns det inte mycket kvar innan jag bryter i hop och då går han bara in i den jobbiga situationen, tar över och dominerar och säger: "Ut i skogen och spring en runda och kom tillbaka med nya krafter!" Det är LOVE! 

Eller alla gånger när han frågar mej: 
Hur är det fatt? Hur mår du?  Och verkligen bryr sig om svaret!

Eller alla gånger han packar alla väskor inklusive min väska när vi ska iväg för att jag suger på det och nästan bryter ihop!

Eller när han tar hand om mej på bästa sätt fast jag har maginfluensa och luktar kräk och för att han alltid dragit tyngsta lasset även vid barnens maginfluensor! Ooo, det är verkligen kärlek!

Kärlek är också att  komma hem och Jonas redan är hemma och när jag kliver innanför dörren så lägger han direkt ner det han håller på med för att verkligen se på mej med snälla ögon, säga hej och fråga och undra på riktigt hur jag har haft det idag? 


Tänk över hur du kan visa kärlek i vardagen i stället för att springa och köpa saker för att det är alla hjärtans dag! 

Kaffe på sängen i finaste muggen och en härlig och varm kyss är nog så bra om du inte brukar göra det.....




Kärlek kan ju också vara att dela sista korven med någon!



Kärlek och glädje åt alla!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar