söndag 10 februari 2019

....jobbentre´

Har du tänkt på hur du gör entre´ på jobbet?

Har du tänkt på hur du uttrycker dig liksom?

Det kan vara ganska intressant och ibland sorgligt.....

Sorgligt att komma till insikt om att man har en tråkig inställning och att man låter som sällsamt gnällig person....man kanske inte ens är en sorglig och tråkig person egentligen,  men man har det beteendet liksom...



Jag menar typ så här:

Vem har inte kommit in på jobbet med lite hängande axlar och sagt:

"Usch, vilket grått, kallt och ruggigt väder det är idag"

Asså, ärligt talat.....är det upplyftande och trevligt, att komma in på jobbet och säga så? 


Jag menar dom som redan är på plats på jobbet vet ju för det första vad det är för väder.

För det andra så har dom kanske fullt upp med att prata om något kul och försöker ha trevligt och har just konstaterat att det är ju gött att få jobba inne en sådan här dag. 

Men då kliver den lilla gnällspiken och stämmningsdödaren innanför dörren och talar om hur jävligt väder det är ute ......gärna älta runt det lite också, fram och tillbaka, fram och tillbaka....suck!

Nä, skulle man inte, oavsett väder kunna bestämma sig för att när man kommer till jobbet så säger man bara kort och gott ett högt och glatt "Gomorron" istället?! 

Skulle det nu vara så att man är supersugen på att komma in och börja med att kommentera det förskräckliga vädret så kanske man kan se det från den "ljusa sidan" ialla fall....och ändra sina ordval lite och säga typ:


"Tur att man får jobba inomhus med er idag!"

"Idag blir det tända ljus och en bok när jag kommer hem!"

"Tur att man fick åka buss/bill idag idag!"

"När jag kommer hem idag ska jag passa på att vara inomhus och  pyssla/baka/snickra/läsa......"


"I eftermiddag ska jag klä på mig ordentligt, sätta på mig lurarna och riktigt bra musik och gå en uppfriskande promenad!" 

"Åh vad jag älskar min varma goa jacka" 

eller så säger man bara... "Hej på er allihop, vill ni att jag ska sjunga en sång eller dansa en dans"....


Det är och låter väl ändå liiite trevligare.......och ger lite positivitet till arbetsplatsen istället för att "bära" in gnäll och negativ energi det första man gör....


I fortsättningen så tänker i alla fall jag försöka skärpa mig och fundera lite på vilken slags entre´ jag vill göra......





KÄRLEK OCH GLÄDJE ÅT ALLA!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar