onsdag 8 augusti 2018

...Mr Cool

Å ena sidan vill jag inte skriva om Mr Cool och hans låt "knulla barn" för det stämmer inte överens med hur jag tycker att sådant skräp ska hanteras men samtidigt så kan jag inte riktigt låta bli...jag blir liksom så förvånad över hetsen och engagemanget  kring en låttext. Förvisso helt sjuk sådan men ändå!


Jag gillar ju att plocka ner dåliga saker och göra dom små stället för att förstora upp dom! 
I detta fallet tänker jag att det hade passat alldeles utmärkt. 
Förminska skit och förstora saker som är bra så att inte det dåliga får plats liksom!
Pajas verkar inte bry sig alls faktist!


Här kommer några enkla saker att fundera över och sedan kan vi lämna skräpet:

*Vi har yttrandefrihet i detta landet och det är så bra, inte särskilt många är väl intresserade av att "storebror" ska bestämma vad som får skrivas och sjungas.....

*Knulla barn är en vidrig osmaklig låttext, lyssna inte, det är ju inte så att låten spelas på radion precis..

*Om man inte gillar vad någon gör, säger eller skriver och man gör en jättestor sak av det, så får ju dom här personerna dubbelt uppmärksamhet, är det det vi vill? Att dom i sin tur ska tjäna pengar på sitt skräp?

*Om man äger en kiosk och ingen handlar så går ju kiosken till slut i konkurs.......eller?

Ja, det är i alla fall min spontana tanke! Det är möjligt att jag är helt ute och cyklar men....

.....sluta "handla" helt enkelt, så får kiosken snart stänga!




Kärlek och glädje åt alla!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar