onsdag 28 oktober 2015

...att rösta på sverigedemokraterna....

Om jag skulle vilja rösta på Sverigedemokraterna? 



Om jag tror på Gud eller Tomten?  



Ibland är jag ju lite nyfiken av mej och då måste jag snoka runt lite på nätet...

Jag har kommit fram till följande: 

Att jag inte håller med SD-kvinnan från Åstorp (Kommunfullmäktigeledarmot) som tyckte att någon kunde ställa sig med kulspruta på Öresundsbron och stoppa flyktingarna.....finns det verkligen ingen som kan tala om för henne att hon borde söka hjälp inom det snaraste?

Att jag inte håller med SD-juristen som bl.a. tycker att det kanske är dags för vanliga svenskar att tillåtas skaffa skjutvapen, detta pga. invandringsbrottslighet. Han uttrycker sig också väldigt "fint" angående en proffessor, nämligen så intelligent som att han är "judesvin med fittig attityd" ......hur är man då?????? Jag vet alldeles bestämt att jag inte att jag håller med. Skjutvapen, jo, jag tackar jag.
Den där juristen verkar synnerligen osympatisk,  och jag har väldigt svårt att få förtroende för någon som uttrycker sig på det viset...hallåå, "fittig attityd"....kan någon hjälpa denna också? Han verkar ju dum på riktigt!

Att jag inte håller med den där SD-mannen (ledarmot), som i en intervju har uttalat bl.a. "att han personligen är för dödsstraff".  Han har också i sin blogg jämfört homosexualitet med att ha sex med djur....herregud, det låter som att han är född på typ 1700 talet. Jag håller i alla fall inte med! Jag vill nog rösta på någon med lite modernare tänk än så!

Att jag inte håller med  SD-kvinnan (riksdagsledamot) som tycker att det är kvinnans ansvar och att hon får skylla sig själv om hon blir misshandlad av sin man....Oj, oj, oj, det där var riktigt dumt tänkt, hon måste verkligen haft otur när hennes hjärna beodrade munnen att säga så....för hon kan väl inte på riktigt mena det???

Att jag inte tycker att straffåldern ska sänkas från 15 till 13 år, men alltså, hallå,  då har man ju knappt ens fått mens eller hår på snoppen än.....

Att jag inte tycker att någon människa är bättre än någon annan, bara för att vi är födda här, ser ut som vi gör och är hetero!

Att jag inte tycker att dom rika ska bli rikare och dom fattigare fattigare genom att sänka skatten för banker och för rika och sedan skylla på flyktingarna när pengarna inte räcker till välfärden...

Att jag inte tycker som SD vad gäller miljöpolitik! Inför valet hade naturskyddsföreningen satt ihop 18  förslag till bättre miljö där SD svarade Nej till 72%, vet ej till 28%.....

Om jag ska rösta på ett parti så är det två saker som står längst upp på listan och det är följande:

1. Det måste vara ett parti som tycker att miljön är superviktig, för om vi inte har en bra miljö, vad har vi då????

2. Det måste vara ett parti som inte sorterar människor, för det är riktigt stört! Vilka ska sorteras bort idag och vems tur blir det i morgon?


Undrar förresten vilka dom skulle lägga skulden på om inte alla flyktingar och invandrare skulle komma  hit????  Dom homosexuella ...eller kanske  dom gamla, dom kostar väldigt mycket...eller helt enkelt utslitna käringar över fyrtio....eller kanske alla med glasögon......

.... en morgon när du vaknar upp så kan det vara din tur att vara en av de oönskade....Tänk på det innan du röstar på SD!

Nä, jag säger bara till dom andra partierna:  Visa lite jäklar anamma, så kan alla sluta att ens fundera på att lägga röster på SD fler gånger!

Jag föreslår att vi börjar med att ta från dom rika, ge till dom fattiga! 


Hur svårt kan det vara! 

Börja med skattesmitarna! Enligt skatteverket så försvinner det minst 46 miljarder varje år!!! 






Kärlek och glädje åt alla!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar