fredag 9 oktober 2015

...flyktingar....


Mycket funderingar när man är ute i skogen och springer.


Idag fick hjärnan arbeta lite med flyktingfrågan. 

Jag kom fram till följande: Klart att det går att lösa, och att vi måste hjälpa allt vad vi kan, det måste ju liksom gå!

Det funkar liksom inte att resonera på dagisspråk, dvs. vi och dom! 

Hjälpa våra egna först!?  Va´?  

Vilka är våra egna som vi ska hjälpa först och vilka är dom som vi inte ska hjälpa??? Vilken människa har rätt att sortera ut vilka människor som ska få hjälp och vilka som inte ska få....

Så länge folk inte är så förbannat giriga och trångsynta så kan man lösa saker så länge det bara rör sig om pengar! 

Pengar är ju liksom bara pengar ....människor är människor som man inte kan räkna om i pengar! 

ALLT  går att lösa så länge det bara handlar om pengar. Om man lägger all energi  på att se möjligheterna istället för problemen så går allt som handlar om pengar att lösa! 

Om det skulle vara så att du tillhör kategorin som tycker att vi inte kan ta hand om alla flyktingar som kommer,  menar du då på fullt allvar att det skulle vara på grund av flyktingarna som vi har arbetslöshet, dålig psykvård, krisdålig äldrevård, taskiga skolor med förlorade barn och ungdomar....?

Visst, visst, oj, vad vi hade det bra före flyktingströmmen.....

....skolan blomstrade, uteliggare fanns inte, ålderdomshemmen svämmade över med personal och mat, alla som ville ha jobb fick det och psykvården behövdes nästan inte alls.....



Kanske håller du med mej eller så tänker du att jag borde sluta springa och tänka så mycket ...men jag är säker på att alla borde börja ge sig ut i naturen MYCKET, MYCKET mer (gärna löpning så klart)  för jag tror att man mår bra av att tänka i naturen. Jag tror att man blir klokare och snällare ju mer man är ute i naturen och får upp pulsen några snäpp! 

Jag är glad att jag är bagare med  endast deg- och tårtproblem som ska redas ut,  till politikerna säger jag bara: Sluta mesa, LÖS PROBLEMET, för det är faktiskt ert jobb!  Robin Hood var ju både väldigt påhittig, företagsam och en problemlösare med ett stort hjärta....



Kärlek och glädje åt alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar