torsdag 24 november 2022

 Att anstränga sig för att försöka passa in och vara "normal".....




Att veta hur man själv ska vara

och hur det mesta ska se ut,

 för att verka "normalt"


Att veta ungefär hur man bör uppföra sig för att agera "normalt"


Att veta hur saker ska göras för att verka "normalt"

Att veta ungefär vad som ska sägas för att verka "normal"


Att veta att man bör tvätta, äta, städa, diska, duscha och sova med jämna mellanrum

Att veta att man bör kallprata med folk man stöter på ofta men knappt känner

Att veta att man bör säga att någon är fin när man ses 

fast man inte har någon åsikt 

 man ser inte sånt

man har svårt att uppfatta yta...



Att vakna dag efter dag 

veta att även denna dag

 kommer kräva åt helskotta 

för mycket energi för att fungera "normalt"

Där ingenting sker per automatik


...om man ska följa normala normer...


Det suger....

Alldeles för ofta energitorsk

andnöd

 våta kinder


.....normala normer...

vad är det?


  



Att aldrig få vara sig själv

Att ALLTID anstränga sig 

 anpassa sig 

jaga normalt...

försöka orka...




Att INGENTING "normalt" sker per automatik


Att vara en person som inte är "normal"...



Vilken människa är jag?

Jag som står och ser på


Är jag den "onormala" eller den "normala"?


Vem vill jag vara?

Har jag turen att fått en sån hjärna 

som gör att jag kan och har kraft

 att bestämma det själv



Vill jag i så fall vara

 en som anser sig vara "normal"?


En av dom som anser 

att sk. "onormala" 

 ska rätta sig efter oss "normala"..... 



Är jag "normal" 

om jag förutsätter

 att mitt sätt, 

mina tankar 

och

 mina funderingar 

är dom rätta?


Vill jag i så fall tillhöra dom

 "normala"?



Varför äger dom "normala" 

rätten att sätta

normen av hur man ska vara?

Vad man ska klara?  

Hur mycket man bör orka?



Vad är normalt....

..förlåt

men...

..vem fan är normal...







...egentligen....?





Kärlek & GLädje åt alla! 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar