lördag 12 november 2022


Fars Dag 2022    




Jag vill ju inte att du ska dö

Men önskar att du dör

Jag, 
en del av mig
en egoistisk och ond människa

Du, 
 min pappa

Du lever 

Varför?



Jag vet inte längre vem du är,
hur du ser ut

Kanske är det bättre än i mina tankar...

Kanske är det sämre

Jag håller det ifrån mig

Du kommer att dö


Jag kommer ångra mig

Att jag inte fanns där ibland


 Välja bort... 


Jag kommer ångra det

Men valet blev så

För att orka

För att ha kraft 
där jag kan göra skillnad

För att inte ätas upp 


Jag tror inte att du vet

Vet att du är bortvald

Ditt huvud har varit tomt länge

Tror jag...

Men jag vet ju inte......


Den enda tröst är

att jag vet att du hade fattat

Inte klandrat

Du är inte den typen alls

Klandra mig
Det klarar jag bra på egen hand


Men ändå, 

Det känns för djävligt vissa stunder

Skiter i fars dag 
även detta året

Förlåt









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar