torsdag 24 februari 2022

Fotodag 1

Jag hade kunnat välja "gnällstigen" i morse. 

 Lipandes, gnällandes och surandes hade jag kunnat kasa runt i sockorna härhemma bara för att vädret är gråmulet eller för att jag tycker Jimmy Åkesson syns och hörs för på tok för mycket eller för att covidvaccinationsdiskussioner delar upp människor i grupper. 
Eller helt enkelt  för att jag inte kan springa, därför att vissa delar av min kropp protesterar ganska högljutt.  
Men även för att jag känner mig allmänt slapp, fet, dum, osexig, tjatig, motvals, gapig, illaluktandes och allmänt bråkig......(Kan bli så i hjänrnan när rastlösheten kickar in och jag inte kan ta till löpningen som hjälp)

Men i morse valde jag "gladstigen" istället och att bortse från dom där små skitsakerna. 

Lättare blev det ju när jag fick en liten leverans också:

En styck glad, svart hund med krokig svans💖 och en fin kamera.  

Tänkte försöka lära mig att fotografera lite nu när jag ändå inte kan springa nåt vidare utan mest går i skogen. 

Sen känner jag mig också enormt glad för att jag befinner mig mitt ute i den småländska skogen och inte i Ukraina. 
Jag är glad att jag är INTE är släkt med Putin också, jag hade skämts ögonen ur mig och ljugit och sagt att vi inte var släkt sen hade jag punkterat hans bil och köpt honom ett par löpardojjor och anmält honom till ett ULTRAMARATHON!

Det hade omöjligt kunnat göra honom till en sämre människa i alla fall....


Sist men inte minst så är jag också glad för  "LOVELYLADYSTRÄFF i kväll.
 

Med andra ord: Mycket mer saker att vara glad för än att lipa för lite väder, humör, dumma människor och fettvalkar! 

Så här bjuder jag på mina allra första bilder från i dag.  
En och annan  fin tycker jag att det blev....och en och annan sämre också, 
utvalda bland en miljon väldigt mycket sämre....😂

Risk att det blir mycket bilder ett tag framöver, måste ju liksom träna på redigering, flytta hit och flytta dit, kopiera och sortera



Bhilax i svart vitt



Skägg, det gillar jag
 eller förresten jag gillar mer Mustasch(er)
 både på Jonas och som band 😁😆




Så fint! 




Det är svårt att plåta Bhilax, 

men det är ju ingenting mot svårigheten att plåta  fåglar...

(Man ser ju för tusan inte ens vad det är för sort men den översta knackade i alla fall på stammen)



...dom lyssnar inte alls på "stanna kvar" eller liknande kommandon





Svampar funka bra att ta kort på också om man kan hålla kameran still och har rätt inställningar förstås......

Oj vad jag har att lära och träna....












Väldigt kul och spännande, 
finns en viss risk att jag kommer snöa in på fotografering ett tag...
... men vi får väl se...










Kärlek & Glädje åt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar