måndag 10 januari 2022

Pengar till dumma saker...

Alltid är det något som snurrar i min hjärna,.
Ge den en pytteliten grej att nappa på, så är det full aktivitet redan före frukost

Ibland startar den liksom innan jag ens är så pass vaken att jag har öppnat ögonen.  Liiite stört kanske men, men


Det kan vara jobbigt med en sån hjärna, 
jag menar, 
ibland så vill man ju faktiskt bara sova en liten, liten stund längre än fyra... 
eller åtminstone bara ha lite lugn och ro i hjärnan

 MEN

 oftast är det ändå bra och skönt att den är på hugget


Jag hade en lite för lång period i höstas när jag inte var mig själv.. inte alls

Jag blev inte det minsta upprörd eller engagerad på någonting överhuvudtaget....det skrämde mig jättemycket, det var läskigt och ledsamt,  men också väldigt, väldigt tråkigt...men lärorikt förstås


Så nu är jag väldans glad när den lilla hjärnan vaknat till igen😊 
Den gör mig glad, arg och upprymd,  om vartannat, i en salig röra, hela tiden




För det mesta, sista tiden,  så är det ju covid-19 som har tagit stor plats, det har snurrat runt och hållit farten igång däruppe i knoppen

Det är vacciner hit och vaccinpass dit. 
Det är restriktioner och insjuknande och karantän,  det är nyheter som ska läsas, presskonferenser som ska kollas och tabeller som ska studeras, ja,  du söte värld, vad mycket att sköta


Men så kom det ju plötsligt upp en annan liten grej som satte ännu högre fart på hjärnan



MINA SKATTEPENGAR SKA BETALA 8.5 MILJONER TILL JEHOVAS VITTNEN
i skadestånd för att dom inte fått "stöd till trossamfund"


MEN PÅ RIKTIGT



Snälla nån, jag trodde att vi var på toppen av idioti genom att lägga  miljontals pengar på att ta fram vaccinpass och jaga unga, friska ovaccinerade personer 

men
 

Det räckte tydligen inte

Näe då! 

Vi skulle visst lägga en liten skattepeng på en annan grej också...




Så istället för att lägga mina skattepengar på mer vård för sjuka och varför inte ungdomsverksamhet också (som INTE är trossamfund)  så ska vi betala en massa  miljoner till regionerna för mer vaccination av unga friska och smittspårning som inte verkar fungerar sådär vidare värst i det långa loppet, 
och nu då också...

...som grädde på moset så ska mina pengar också gå till "stöd till trossamfund" 


Nä, nu blir min hjärna snart överhettad


8.5 miljoner!! 


Ska vi dela ut så himla många miljoner till ett trossamfund som anser att tex: 

Mannen står över kvinnan

Ett gäng (äldstebröder), alltid MÄN,  ska hålla ordning och reda på och se till att alla sköter sig efter deras regler inte övriga samhällets regler

Man ska ju inte rösta....DEMOKRATI!?

Helst ska man vare sig jobba särskilt mycket (fast vem ska dra in skatten som ska gå till deras stöd till trossamfund då?)  eller ha en hobby för då hinner man ju liksom inte med sin tro 

Om man skiljer sig får man inte gifta om sig, be lite mer till GUD "vettja",  så löser sig det dåliga äktenskapet

Man ska inte ta emot blod, nä, vare sig barn eller vuxna, hellre dö, HUUUR SJUKT??


 Homosexualitet inte är riktigt friskt..typ. På deras hemsida står det att man ska be lite mer, så går det över.... Alla människors lika värde? 

och 

om du slutar tycka som dom, så räknas du som död. 

Inte en enda kompis kvar alltså, 

om du inte tänker tycker samma. 
 
Åsiktsfrihet? 

NOPE!




Jomen, 
 jag tycker verkligen att dom ska få ta del av mina skattepengar, 
vassego?!! 

För all del..
Här har ni lite stöd...




Nä, jag är inte bitter och sur alls över detta....

Släng bort våra skattepengar till dumheter och saker som inte gör nytta, 
gör det för all del...
Inte bitter alls...



Nä, men alltså...

...är jag helt dum i huvudet eller?

Ja,  man undrar ju ibland, både hur det står till i andras hjärnor och sin egen...






Men visst, visst, jag är ju trots allt plikttrogen så jag fortsätter väl att jobba på och drar in lite skattepengar till ett gäng trossamfund då, då 


och så lite pengar till smittspårning också när jag ändå håller på, 
det som tycks fungera utmärkt mot smittspridning och sjukdom....
(Jag har fortfarande tex inte hittat någon sammanställning över VAR det smittas mest,  trots att man lagt mycket pengar, tid och kraft på smittspårning...inte heller vad smittspårning hjälper mot smitta...men nån annan kanske vet)


Så kan ju ungarna fortsätta sitta hemma  i karantän och med restriktioner och vården kan fortfarande vara fattig och överbelastad

Ungarna skulle ju i och för sig kunna sitta hemma och be lite eller kanske hjälpa till med smittspårningen...ringa runt lite och ställa några frågor och kontrollera var man har varit, gjort och vilka man har träffat...

PHU!

Men okej vi lägger pengar på dom som vill kontrollera människor riktigt ordentligt, 
 istället för att lägga pengarna där dom behövs bättre ....




Idag krävs det nog lite mera skog, motion och frisk luft, än vanligt....
För nu är det riktigt rörigt och blåsigt däruppe i kupan..





Kärlek & Glädje åt ALLA
Men snälla, kan vi portionera ut mina skattepengar på lite bättre grejer än att kontrollera människor....




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar