torsdag 5 november 2015

...fredagsmys som kan ge kraftig allergi.....

Det finns en grej som ger mej en kraftig allergisk reaktion: 

Fredagsmys!!

Ååå, det börjar krypa i hela kroppen när någon säger det ordet och om jag inte stänger öronen jättesnabbt så måste jag börja välta träd....

 Det här är  tufft att skriva om, men jag känner att jag måste ....

Fredagsmys tycks bara vara en urdålig ursäkt för att sjunka ner ytterligare en dag i soffan för att äta och dricka skräp! Ännu en lördagsgodisdag liksom! !!! 

Sedan klagar man på att man är tjock, trött, ingen kondition, inga pengar, dålig mage, ingen tid.......

Låt säga att man behåller lördagsgodis, (det klarar jag, jag är liksom van vid det) men byter ut familjens fredagsmys mot fredagsfys?! 

Då skulle man, bara på fredagsmyset spara (nu handlar jag extremt lite sådana här saker så jag gissar vilt vad gäller priserna) :

 en cola   ca. 25:-
en flaska vin ca 70:- 
2 öl ca. 30:-
en påse chips ca. 25:-
popcorn ca. 10:-
en påse lösgodis 50:-

Det blir sammanlagt 210:- kronor, varje fredag. Det blir närmare en tusenlapp i månaden, dvs, runt tiotusen spänn på fredagsmys om året!!!! Och här snackar vi bara fredagsmys.....sedan har vi lördagsgodiset också.......

Fatta hur snett det är att klaga på ekonomi, övervikt, lathet, konditonsbortfall, dålig mage, ingen tid.......

Fortsätt du med ditt fredagsmys, men kom inte och gnäll sen.....

Eller vaknade du till lite nu och ändrar fredagsmys till fredagsfys? 

Men okej, det ena behöver ju inte utesluta det andra.  I fredagsfysen så kan det ju ingå mys efter fys!? 

Men för mej så betyder mys mer att vara tillsammans, kanske lite lyxigare mat än vanligt, mjuk filt i soffan, tända ljus, kanske spel, kli på ryggen, fotbad eller någon bra film. Mys är INTE lika med att utnyttja kroppen en hel kväll till sophink bara för att kroppen är lat och munnen skriker snask!!!

Stå emot!  Baka en lyxig pizza tillsammans!  Gå ut och lek datten, tävla i armbrytning eller burpees allt vad ni kan medan pizzan är i ugnen eller gå en promenad ihop mellan huvudrätten och desserten och se på stjärnorna eller glo in i grannarnas fönster och kolla vad dom vräker i sig för onyttigheter....Unna er en enkel dessert av en lyxigare äkta gräddglass med färska bär och fin choklad sen tror jag att var och en känner sig hyfsat nöjd och inte fullt så förgiftad och förslappad som av det  vanliga fredagsmyset!




Inget mys utan fys!






Kärlek, glädje och fredagsfys åt alla!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar