lördag 27 juni 2020

...att hata sommaren och vara helt rudad....

Jag läser ofta en mysig liten blogg som heter mammansdotter.blogg.se

Nu på morgonkvisten så såg jag att jag missat några inlägg, mysigt,  då hade jag lite att läsa under tiden som småfåglarna vaknade och grannens tupp höll på att kukkelikua ihjäl sig

Hon skriver i ett inlägg, är det någon som inte älskar sommaren?

Som en del vet, såna som känner mig,  så är det inte helt ovanligt att min mun i bland pratar före hjärnan...
häromdagen så hörde jag min mun säga:


 "JAG HATAR SOMMAREN"!!!

Vaa?!

Tänker du, hon är ju helt "rudad"!

 (För den som inte vet,  rudad är ett antikt uttryck för riktigt dum i huvudet, typ,  pantad....)



Jag använder väldigt sällan ordet hata
När jag väl drar till med ordet hata, då är något riktigt galet, antingen med det som jag eventuellt hatar eller så är jag i ruskig obalans.....
i det här fallet var jag i ruskig obalans,
det sprutade ut fler konstiga meningar under några minuter...tydligen så skulle jag även sälja Spättan

SÄLJA SPÄTTAN!!!??


Herregud!
och nej, jag var inte full eller så.....


Eftersom min hjärna hela tiden jobbar ganska mycket,  så har just meningen "jag hatar sommaren" snurrat en del sen dess..
Varför sa jag så?
Vad menar jag egentligen?!

Jag gillar ju visst sommaren,
men jag vet ju också att det oftast finns någon form av sanning i det som plötligt  sprutar ut ur munnen på mig på det där  hastiga och överdrivna sättet....


Det kanske kan vara så här:

Alla andra väder, årstider och grader kan man liksom styra ganska mycket över själv, där är det liksom upp till dig och din inställning
Klä på dig så det passar,  gå ut och gör det du vill, utmana snöstormen, regnovädret eller höststormen
Stanna inne och mys med gott samvete om du vill det...

Men hur gör man när det är över 30 grader....det är ju jättesvårt att styra över....det är ju jättesvårt att klä sig så det passar och sedan gå ut och göra som man vill och vad man vill...

eller hur inspirerande är det att ställa sig vid den varma spisen och fixa käk...
eller hur inspirerande är det att ta sig för något överhuvudtaget...
men man borde ju passa på med än det ena och än det andra, särskilt om man ändå är ledig liksom....


Nu är jag ju inte den som är den.
Jag gillar ju utmaningar så jag gav mig faktiskt ut för att springa fast det var VÄLDIGT, väldigt jättesupervarmt....
jag ville liksom prova, och på något vis så verkar det som att kroppen äntligen slog på AC´n.
Det var lättare att springa, förvisso superlångsamt, än att bara sitta och flämta i skuggan.

Jättemärkligt men faktiskt jättesant.

MEN,  även om det gick bra och jag blev på mycket bättre humör och slutade genast att hata sommaren, så,

ska man nässla sig på sina bara ben,
man ska hela tiden vara livrädd för fästingjävlarna som uppenbarligen älskar mig,
man ska helst inte kliva på huggormar som inte syns när dom ligger och solar, jag har varit väldigt nära flera gånger, dom är inte rädda för löpartanter,
man ska bli jagad av flugor som älskar när man svettas
man ska bli biten av myggor och knott
man får inte använda sina skönaste ullbyxor och ullstrumpor.....

men det förstås, man får ju istället använda sina FIVE FINGERS och det väger TUUUUNGT såklart

Fast visst är det urmysigt med sommaren också, det tycker jag, och jag hatar inte alls sommaren men det är nog inte min bästa tid ändå

Den bästa, det som passar mig bäst är nog fina vår och höstdagar,

men allra mest magiskt
och det som gör mig allra mest upprymd är nog ändå en solig vinterdag i skogen med gnistrande orörd snö, det är såå mysigt och inte en fästing i sikte



Men som sagt jag hatar inte sommaren, 
den är superhärlig 
med bad och mysiga utflykter 
slutklämmen blir att jag
älskar alla årstider,
och givetvis även sommaren...(Johanna)

när jag inte är ur balans 
och hatar den då förstås😂😂😂


Och jag ska inte sälja Spättan ......
...och mina Fivefingers säljer jag aldrig!


Honom säljer jag inte heller💗




Hoppas på en härlig hemmasommar för alla!


Kärlek & Glädje åt Alla!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar