söndag 6 december 2015

......hur grundlurad man kan bli....

Återigen funderar jag på detta med religion.

-Vi har rätt, ni har fel!
- Nej, vi har rätt och ni har fel!
-Näe, våran "bok" är den rätta!
 -Nä, det är våran "bok" som är sanningen.......

Ja, du hör ju själv!

Dagistjafs!

Vad är det som gör att vuxna människor tror på något som inte finns? Och dessutom biter sig fast i detta med näbbar och klor och totalvägrar att inse att dom är helt ute och cyklar!

Jag fattar verkligen inte!

Dessutom så tycker alla som tror på sin/sina gud att det är just dom som vet, för det står ju i deras "bok".

Men kära nån, det står ju i jätteolika i jättemånga "böcker"!!!!

Inte konstigt att det i alla tider har varit bråk och krig om detta!

Hur kan man vara så grundlurad och tro på regler från såna där gamla dammiga böcker?!

Vad är problemet med att bara följa helt vanliga lagar och regler,  vara en snäll medmänniska utan en massa fördomar och missunsamhet?

Vad är problemet med att bara leva här och nu och vad är det för himla gud ni vänder er till som inte är nöjd med det?


Men nu vet jag kanske varför ni är lurade att tro på någon gammalt mossig religion.....

...religiösa människor är nämligen lite mindre intelligenta och blir väl då, antar jag,  lite mer lättlurade.......

Oj, hjälp, nu kände jag genast hur upprörd någon blev.....

Men sanningen är den att man har kollat på flera studier som gjorts mellan 1920 och 2012 och de har visat att det är vanligare att barn med högre intelligens "dissar" religion redan i tidig ålder och att även äldre äldre människor med högre intelligens gör detsamma......

Ja, vad säger man....

.... jag kan ju bara lätt konstatera att eftersom jag inte tror på något som inte finns,  så är jag ju förmodligen väldigt intelligent, ha, ha, ha!



Här kommer en bild på ett av Jesusbarnen i vår by!

Och en bild på den trötta småbarnspappan........
...Jesus!



Kärlek och glädje och en tro på dig själv, åt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar